Khamis, 6 Februari 2014

Hai sumer....singgah2 la no...jangan memalu.....

Yahooooo...akhirnya aku berjaya ada blog sendiri...thanx to Aniza Kamal Amar tuan punya blog magic-calendar yang mengajar aku buat bertungkus lumus mengajaq yer....haaa padan muka...saper suh xmo buat dulu skrg ni meraban minta tolong orang ajarkan....dengan ini memperkenalkan tuan empunya blog ni yer....jeng..jeng..jeng...



Tadaaaaaaaa......cakkkk...haaaa ni la tuan tanah yang dimaksudkan tu....omaigod.....boooolatnya pipi aku....yang sebelah tu is my son...dia ni suka sgt enterprem....Hazeem Ezany....okl lah...taip panjang2 pun hangpa bukan nak baca pun...kikikiki...jom kita intai ape yang aku buat dari ayaq tangan aku nih....

KUEY TEOW LADNA...mabeleessss...


jom kita cek resepi....nak byk tarok la byk yer...

KUEY TEOW LADNA


sebungkus kotiaw...
sebatang karot - dipotong ikut suka
sepokok sawi - dipotong ikut suka
2 bj telur ayam
isi ayam @ daging @ udang @ sotong....oleh karna family aku x mkn seafood makanya tidaklah aku meletakkan spesis laut tu yer....
2 @ 3 ulas bawang putih - diketuk
air secukupnya
garam dan gula
kiub ayam...seketul jer...
bancuhan tpg jagung

Cara- cara....

Cuci bersih Kotiaw - rendam sebentar dgn air panas....Ketepikan...

Untuk Kuah :   tumis bwg putih hingga wangi dan masukkan isi daging...biar mendidih dan masukkan semua bahan yang diatas....dah mendidih tu tuang bancuhan tpg jagung utk memekatkan kuah...siap...senang kan...bolehla dihidang...

oklah jumpa lagi dilain resepi...tangan dah lenguh dah...

2 ulasan: